Reduceren van mobiliteitskosten

BroCar Nieuws

Medewerkers geïnteresseerd in Mobiliteitsbudget

Dat betekent dat ook het bewustwordingsproces naar een beter leefklimaat waarin wij met z'n allen moeten wonen en werken langzaam aan groeit.  In dit onderzoeksrapport worden ook enkele fleetmanagers aan het woord gelaten en die zijn niet onverdeeld positief over de mobiliteitsoplossingen van hun leveranciers. Uitspraken zoals : "Ik vraag onze leveranciers al vijf jaar om met een geïntegreerde mobiliteitsoplossing te komen en ik wacht nog steeds." Een fleetmanager gaf b.v. aan dat zij werken met incentives om het gedrag van zijn internationaal werkzame medewerkers te veranderen, door hun mensen te stimuleren een eerste klas treinticket te geven in plaats van een vliegticket. Het zijn niet alleen de kosten die een rol spelen maar ook de mentaliteitsverandering dat we gezamelijk rekening houden met ons milieu. Elke bijdrage aan vermindering van de CO-2 uitstoot is winst.  Ook zakelijk autodelen heeft veel potentie in de toekomst als mobiliteitsoplossing. Zo is onlangs door dertig partijen afgesproken dat zij zich inzetten om in 2018 zeker 100.000 deelauto's op de weg te hebben omdat de auto naar schatting 20 tot 30% van de totale CO-2 uitstoot veroorzaakt. Door de invoering van een relatieve hoge vlaktaks, één standaard bijtelling voor alle niet electrische voertuigen van 22% in 2020, zou het gebruik van de leaseauto wel eens minder aantrekkelijk kunnen worden. Echter zijn hierover de meningen nogal verdeeld. Daarom is het bewustwordingsproces v.w.b. vergroening van het milieu voor een ieder die op deze aardbol leeft, woont en werkt van erg groot belang.